La Tramolla i l’Esbart Dansaire de Mollet presenten la 2a edició de “Tast d’Art”

El cicle d’intensius d’arts escèniques retornarà del 26 de febrer al 9 d’abril amb vuit noves propostes.

Dansa, moviment, música, ritme, circ, teatre, creativitat, pedagogia i arts marcials ompliran La Tramolla els dissabtes al matí.

Després de la bona rebuda del primer cicle Tast d’Art, que van coorganitzar La Tramolla i l’Esbart Dansaire de Mollet, les dues entitats han decidit donar continuitat al projecte i presenten en aquesta segona edició 8 nous tallers. Així doncs, del 26 de febrer al 9 d’abril, cada dissabte a les 10 del matí La Tramolla acollirà una de les vuit propostes que conformen aquest segon cicle, dirigit a totes aquelles persones que vulguin apropar-se a una pràctica artística sigui per a completar la seva formació en arts escèniques o per al seu gaudi i creixement personal.

L’objectiu de Tast d’Art és oferir a la gent de Mollet la possibilitat de conèixer, de la ma de formadors i formadores de primer nivell, un “tast” de tècniques i pràctiques escèniques que normalment no es troben en la oferta formativa local, sigui en el camp del teatre, la dansa o la música.

Així, en aquesta ocasió comptarem amb:

  • Circ per a nens i nenes, joves i adults, els dissabtes 26 de febrer i 5 de març, de la ma de l’artista i formador molletà Carlos Paco Pitarch, col·laborador de l’Ateneu Popular de 9Barris entre altres institucions, que ha tornat a la nostra ciutat després d’uns anys a Brasil. Des d’una metodologia lúdica, s’introduirà als i les alumnes en la pràctica de malabars i acrobàcies.
  • Dansa Creativa amb la Carme Nàjera el 12 de març, al matí per a infants i a la tarda per a adults. Un espai per a gaudir del cos jugant i descobrir el potencial creatiu de cadascú creant des de la improvisació, dirigit a totes les persones que vulguin gaudir amb el moviment i la dansa sense importar la seva experiència prèvia.
  • El 19 de març Ester López ens proposa un “Retorn al Cabaret“. Després de l’èxit de les seves dues visites prèvies a La Tramolla, amb el seu taller d’iniciació al Cabaret des d’una perspectiva alliberadora i empoderant, en aquesta ocasió ens proposa aprofundir en l’estètica i les formes del gran coerògraf Bob Fosse.
  • L’actriu i performer molletana Esther Freixa ens portarà una introducció al Kalaripayattu, art marcial tradicional de l’Índia de gran utilitat per a l’entrenament corporal de qualsevol actor o ballarí. Un taller per a descobrir una pràctica que, si us agrada, podreu continuar sense sortir de Mollet, perquè l’Esther ofereix un espai d’entrenament al CRA’P on us podreu incorporar.
  • Des de Màlaga rebrem la visita d’una de les figures més reconegudes de l’estat en l’àmbit de la pedagogia teatral, Alfredo Mantovani, qui porta més de 40 anys treballant en la recerca i divulgació de diverses metodologies per a treballar des del teatre a l’escola. El seu taller “El teatre a l’Educació Primària” dirigit a mestres, educadors, animadors, monitors i a totes les persones interessades en l’art i l’educació en general, que acollirem els dies 2 i 3 d’abril ens permetrà experimentar en primera persona les seves propostes pedagògiques.
  • Finalment, el dissabte 9 d’abril clourem el cicle amb el taller de Gerard Pouget “Ritme: el batec de la dansa”, on experimentarem la unió de la percussió amb instruments tracidionals i la dansa.

A la web www.latramolla.cat/tastdart trobareu la informació detallada de cada taller, així com el formulari d’inscripcions.





Iniciació al circ per a nens i nenes amb Carlos Paco Pitarch

Iniciació al circ per a nens i nenes amb Carlos Paco Pitarch

Dates: dissabte 26 de febrer i 5 de març, de 10 a 11:15h
Durada: 2h 30m
Preu: 25€
Dirigit a: Nens i nenes entre 6 i 12 anys

En aquest taller per a nens i nenes entre 6 i 12 anys treballarem la iniciació als malabars i l’acrobàcia des d’una metodologia lúdica.per a oferir els coneixements bàsics sobre la pedagogia del circ, amb objectius com oferir coneixements bàsics en tècniques circenses com a malabars, acrobàcia de sòl i/o acrobàcies aèries, amb perspectiva de conèixer l’estructura d’una sessió de circ amb les seves diferents parts (escalfament-desenvolupament- tornada a la calma).

Objectius

  • Oferir un curs de circ integral
  • Implementar el circ com a part d’una formació completa – Oferir accés a la cultura
  • Desenvolupar hàbits saludables
  • Aprendre sobre la base de la col·laboració i a la no competició

 

 

Que s’aprendrà en el curs?

El curs intensiu mostrarà als alumnes a mantenir el cos en un estat de manera saludable per a poder realitzar acrobàcies. Aprendrem nocions bàsiques de circ per a poder fer una petita mostra de moviments acrobàtics i malabars en una mostra artística. Així com experimentar el circ, que és una expressió artística que reuneix valors com la col·laboració, l’esforç, la superació i el treball en grup. Les tècniquesacrobàtiquesque s’aprendran son cascades (caigudes, cops o ensopegades), tombarelles, verticals i acrobàcies grupals. En la secció de malabars aprendran a realitzar malabars amb 3 pilotes o més, jocs amb cèrcols i equilibris amb objectes.

CARLOS PACO PITARCH

Thiago Roma2

Artista de circ especialitzat en acrobàcia de terra i malabars des de 2010. Després de formar-se a l’escola de circ Rogelio Rivel a Barcelona, ​​va ser seleccionat en diversos projectes a la mateixa ciutat subvencionats per la Generalitat de Catalunya com a “Jazzcirloqui”. Un espectacle de fusió de música jazz i circ, en el projecte Agregacultura. Va col·laborar en diversos espectacles amb l’Ateneu Popular de 9 barris, i va administrar classes de circ social amb la mateixa organització. Va ser contractat per una empresa de creuers on treballava com a acròbata i malabarista en els espectacles durant tres temporades a dos anys. Durant la seva residència al Brasil va participar en projectes com “Circ no Municipal”, a l’espai de cultura Porto circense o en esdeveniments corporatius en els estats de Sao Paulo i Rio de Janeiro com la CBMCirco i CCC (convenció nacional i estatal de circ). Durant aquests anys es desenvolupa com a formador creant el laboratori per a creació de números de circ i aprofundeix en la investigació de l’malabar. Carles és un artista multidisciplinari que posseeix varietat de coneixements en tècnica de malabars amb maces, boles i diàbolos i acròbata de terra i en parella. Desenvolupant una recerca en el llenguatge físic que té origen en la dansa contemporània i que combina la comicitat de el clown i l’actor de circ.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Iniciació al circ per a joves i adults amb Carlos Paco Pitarch

Dates: dissabte 26 de febrer i 5 de març, de 11:30 a 13:30h
Durada: 4h
Preu: 35€
Dirigit a: Joves i adults que vulguin iniciar-se en el món del circ

Curs intensiu per a oferir els coneixements bàsics sobre la pedagogia del circ, des d’una metodologia lúdica amb objectius com oferir coneixements bàsics en tècniques circenses com a malabars, acrobàcia de sòl i/o acrobàcies aèries, amb perspectiva de conèixer l’estructura d’una sessió de circ amb les seves diferents parts (escalfament-desenvolupament- tornada a la calma).

Objectius

  • Oferir un curs de circ integral
  • Implementar el circ com a part d’una formació completa – Oferir accés a la cultura
  • Desenvolupar hàbits saludables
  • Aprendre sobre la base de la col·laboració i a la no competició

 

 

Que s’aprendrà en el curs?

El curs intensiu mostrarà als alumnes a mantenir el cos en un estat de manera saludable per a poder realitzar acrobàcies. Aprendrem nocions bàsiques de circ per a poder fer una petita mostra de moviments acrobàtics i malabars en una mostra artística. Així com experimentar el circ, que és una expressió artística que reuneix valors com la col·laboració, l’esforç, la superació i el treball en grup. Les tècniquesacrobàtiquesque s’aprendran son cascades (caigudes, cops o ensopegades), tombarelles, verticals i acrobàcies grupals. En la secció de malabars aprendran a realitzar malabars amb 3 pilotes o més, jocs amb cèrcols i equilibris amb objectes.

 

 

CARLOS PACO PITARCH

Thiago Roma2

Artista de circ especialitzat en acrobàcia de terra i malabars des de 2010. Després de formar-se a l’escola de circ Rogelio Rivel a Barcelona, ​​va ser seleccionat en diversos projectes a la mateixa ciutat subvencionats per la Generalitat de Catalunya com a “Jazzcirloqui”. Un espectacle de fusió de música jazz i circ, en el projecte Agregacultura. Va col·laborar en diversos espectacles amb l’Ateneu Popular de 9 barris, i va administrar classes de circ social amb la mateixa organització. Va ser contractat per una empresa de creuers on treballava com a acròbata i malabarista en els espectacles durant tres temporades a dos anys. Durant la seva residència al Brasil va participar en projectes com “Circ no Municipal”, a l’espai de cultura Porto circense o en esdeveniments corporatius en els estats de Sao Paulo i Rio de Janeiro com la CBMCirco i CCC (convenció nacional i estatal de circ). Durant aquests anys es desenvolupa com a formador creant el laboratori per a creació de números de circ i aprofundeix en la investigació de l’malabar. Carles és un artista multidisciplinari que posseeix varietat de coneixements en tècnica de malabars amb maces, boles i diàbolos i acròbata de terra i en parella. Desenvolupant una recerca en el llenguatge físic que té origen en la dansa contemporània i que combina la comicitat de el clown i l’actor de circ.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Dansa Creativa per a nens i nenes amb Carme Nàjera

Dissabte 12 de març de 10h a 12h
Durada: 2 hores
Preu: 20€
Dirigit a: Nens i nenes a partir dels 6 anys

Ballar per gaudir,
Ballar jugant,
Ballar per sentir,

Aquest taller et farà descobrir totes les teves possibilitats físiques i descobrir unes altres. T’atreveixes?

Ens Ballem!

CARME NÀJERA

878E09C8-E4C0-455E-9C23-D9D3685B7513

La Carme és ballarina i coreògrafa (Institut del Teatre) especialitzada en dansa contemporània i amb postgrau en moviment i educació. Des de 2005 es dedica a la docència a l’Escola Pereanton de Granollers, on ha format part del projecte “Música per a créixer” i actualment segueix fusionant la dansa, la música, el teatre i el cant. Des del 2012 es dedica a la formació del professorat dins del projecte educatiu Tots Dansen, creant un espectacle anual a partir d’intervencions en diversos instituts de la ciutat. Ha estat formadora a diverses edicions de les escoles d’estiu AEMCAT i al curs d’estiu d’Orff Catalunya ELEMENTS, i convidada per la Universitat d’Hiroshima per presentar la conferència “Dansa Creativa a l’aula”, on també ha desenvolupat tallers formatius.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Dansa Creativa per a joves i adults amb Carme Nàjera

Dissabte 12 de març de 16h a 19h
Durada: 3 hores
Preu: 30€
Dirigit a: qualsevol persona amb o sense experiència en dansa

Connexió, Curiositat, Passió…
Descobreix el teu potencial creatiu, creant, des de l’imaginari que tots tenim.
La improvisació, focus principal per la composició individual o col·lectiva.

 

CARME NÀJERA

 

878E09C8-E4C0-455E-9C23-D9D3685B7513

La Carme és ballarina i coreògrafa (Institut del Teatre) especialitzada en dansa contemporània i amb postgrau en moviment i educació. Des de 2005 es dedica a la docència a l’Escola Pereanton de Granollers, on ha format part del projecte “Música per a créixer” i actualment segueix fusionant la dansa, la música, el teatre i el cant. Des del 2012 es dedica a la formació del professorat dins del projecte educatiu Tots Dansen, creant un espectacle anual a partir d’intervencions en diversos instituts de la ciutat. Ha estat formadora a diverses edicions de les escoles d’estiu AEMCAT i al curs d’estiu d’Orff Catalunya ELEMENTS, i convidada per la Universitat d’Hiroshima per presentar la conferència “Dansa Creativa a l’aula”, on també ha desenvolupat tallers formatius.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Retorn al Cabaret: l’univers de Bob Fosse, amb Ester López

dissabte 19 març, de 10 a 13h
Durada: 3h
Preu: 30€
Dirigit a: no cal haver fet el taller del primer trimestre per seguir i entendre el treball que farem aquesta vegada… però si pots, fes els dos.

E18DC03WUAUi-qO

Què és Cabaret? Expansió. Joc. Diversió. Empoderament. Tot, partint del Moviment: des del propi, orgànic i autèntic, com a plataforma per arribar a noves formes d’expressió amb el nostre cos.

En aquest curs de Cabaret, començarem amb jocs d’escalfament per deixar-nos anar i sentir-nos còmodes amb la música i la dansa. A partir d’aquí, explorarem l’univers Bob Fosse, un dels grans coreògrafs del món del Cabaret, creador de moviments totalment reconeixibles i únics.

Descobrirem temes musicals clàssics de la carrera de Bob Fosse, com Big Spender, Rich Man’s Frug i tota la banda sonora del musical Cabaret, que ell mateix va coreografiar. I els jugarem i reinterpretarem inspirant-nos en l’original però portant-lo allà on volguem.

​Aquest curs de Cabaret està obert a persones de totes les edats, a partir dels 18 anys. Amb o sense experiència en Arts Escèniques.

ESTER LÓPEZ

estherlopez

Sóc actriu i ballarina, i professora de Teatre, Cabaret i Dansa-Teatre, amb més de 15 anys de trajectòria. Directora Artística de la Cia Cabaret de Nadie.
Em vaig formar en Art Dramàtic a La Casona, amb Fernando Griffell. I he estat formant-me de manera continuada en Arts Escèniques: Cabaret, amb Mary Chambeau; Dansa Lliure i Creativa, amb Núria Banal; Mètode Laban, amb Maria João Sobrinho; Dansa Butoh, amb Ariel Procajlo; Entrenament escènic, amb Isabel Úbeda (Odin Teatret); Keep Moving, amb Mercedes Boronat…
En els darrers 10 anys m’he especialitzat en la formació i creació al voltant del Cabaret, reinterpretant el gènere, transformant-lo, segons la meva pròpia visió. Fent un Cabaret inclusiu, que fuig dels estereotips. Fruit d’aquesta recerca sorgeix la companyia Cabaret de Nadie amb la qual hem estrenat 6 espectacles.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Kalaripayattu, art marcial tradicional del sud de l’Índia, amb Esther Freixa

Dissabte 26 de març, de 10 a 12:30h
Durada: 2,5h
Preu: 25€
Dirigit a: taller obert tant a obert principiants com a coneixedors de la pràctica.

El Kalaripayattu de Kerala és una de les arts marcials més antigues del món. Mitjançant una disciplina física de caràcter científic, la seva pràctica permet obrir els canals energètics al portar el cos als seus límits per tal d’enfortir-lo, flexibilitzar-lo i enfocar-lo tant física, mental com espiritualment; raons per les quals una gran varietat de persones, així com professionals del teatre i de la dansa ho practiquen diàriament.

Com a antiga forma d’art marcial, el Kalaripayattu es basa en la codificació de la naturalesa i els seus moviments. Les seves tècniques són una combinació de passos (chuvadu) i postures (vadiyu). Les postures tenen el nom d’animals, a partir de l’observació de les seves postures.

El Kalaripayattu està estretament relacionat amb el ioga i les arts escèniques. Aquest taller proposa als participants un recorregut a través de les bases del Kalaripayattu.

ESTHER FREIXA

Esther Freixa és performer, creadora escènica i actriu, llicenciada en art dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona. Se segueix formant entre Barcelona i Berlín aprofundint principalment a través del Body Weather i la Bioveu. El seu interès per la cultura i el coneixement indi la va portar a estudiar a l’Escola de Ioga Jaume Grau, en la tradició de T.Krishnamacharya, del 2005 al 2013. Allà va estudiar ioga, cant vèdic, meditació i el text Ioga Sutra de Patanjali. Des del 2012, viatja regularment a l’Índia per aprendre kalaripayattu a Hindustan Kalari Sangam i Kalarigram. Des del 2007 col·labora amb l’actor i director Toni Cots amb qui investiga sobre el llenguatge escènic i ha viatjat per diferents països d’Europa i Llatinoamèrica fent tallers i girant les seves obres des del 2013 fins l’actualitat. Acompanya i dirigeix processos de creació de diferents artistes. Des del 2016 col·labora amb la coach i trainer en PNL Lourdes Gironès en el seu projecte TransformArte desenvolupat principalment a Espanya, Argentina, Uruguai i Mèxic. És membre fundadora de CRA’P, pràctiques de creació i investigació artística a Mollet del Vallès, Barcelona.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


El Teatre a l’Educació Primària amb Alfredo Mantovani

Dissabte 2 d’abril de 10 a 13 i de 15 a 17h i diumenge 3 d’abril de 10 a 14:15h
Durada: 9h 15m
Preu: 95€
Dirigit a: Professors de tots els nivells educatius, preferentment nivell Inicial i Primària, professors de Llengua i Literatura, Educació Física, Art Dramàtic i Dansa, Estudiants de Magisteri, Música, Teatre i Dansa, Educadors, Integradors, Animadors o a totes aquelles persones que sentin o vulguin sentir el cos com a font de creativitat i expressió.

Alguna vegada el Teatre ha estat definit com a art i prototip de la comunicació humana.
El Teatre constitueix la més completa activitat artística de l’ésser humà, en els seus dos vessants: com a espectacle i com a mitjà d’expressió. Sabem que el teatre com a tal existeix des de fa uns tres mil anys, en canvi, sabem poc sobre com i perquè dramatitzen els nens. Els adults no hem inventat el joc dels nens, però els pedagogs hem descobert que constitueix un dels seus principals mitjans de formació. En els jocs de dramatització que realitzen, des de jugar a “les botigues” o a “papàs i mamàs”, fins a representar els seus personatges favorits en un espai escènic, els nens exerciten sense pretendre’l un ampli nombre de capacitats. És per tant, tasca de l’educador, orientar i afavorir aquestes activitats infantils a fi de treure d’elles el màxim profit, en nom de la formació integral del nen. En la realització d’aquests jocs i depenent de l’edat dels seus protagonistes, veiem clarament que sorgeixen les funcions d’autor, actor, escenògraf, espectador, crític i director.
La pràctica de cadascuna d’aquestes funcions i la fonamentació teòrica d’aquestes experiències ens ha portat a sistematitzar el “Teatre en l’Educació”, per mitjà d’un “Sistema de Teatre Evolutiu per edats” que recull totes les variables i possibilitats del joc teatral a l’aula. (Veure bibliografia)

OBJECTIUS:

  1. Com desenvolupar la pròpia actitud lúdica?
  2. Oferir als participants una àmplia gamma de recursos pedagògics dins de l’àmbit del joc, la dramatització i el teatre, potenciant el desenvolupament de l’expressió oral-corporal així com la creativitat en el marc educatiu.
  3. Projectar i aplicar l’après vivencialment en les edats compreses entre 5 i 12 anys.

CONTINGUTS:

  1. L’àrea d’Educació Artística. El Taller de Teatre. El Sistema de Teatre Evolutiu per etapes.
  2. El joc com a recurs didàctic: Possibilitats educatives de diferents jocs. El joc organitzat i les regles com a suport del lúdic. El joc i les seves aplicacions pedagògiques. Joc simbòlic, joc de rols, joc dramàtic i creació dramàtica. Aplicació del “Sistema de Teatre Evolutiu per Etapes”
  3. Elements bàsics del drama: tema, personatge, conflicte, espai, temps, trama argumental. El treball col·lectiu i en equip. Estímuls motivacionals.
  4. Relaxació i avaluació. Consignes. Objectius. Funcions de l’educador. Orientacions didàctiques. Bibliografia

METODOLOGIA:

La metodologia és pràctica i participativa. Es treballarà permanentment amb el grup, propiciant una experiència lúdica que potenciarà l’actitud positiva dels assistents cap a la dramatització, el joc i el teatre.

TÈCNICA DE TREBALL:

La tècnica de treball amb els professors assistents al curs consistirà bàsicament en una sèrie d’exercicis i activitats degudament relacionades i seqüenciades que els permetran la vivència i la visualització de les formes de comunicació i recursos expressius propis i similars als dels nens i nenes amb edats compreses entre 5 i 12 anys.

ALFREDO MANTOVANI

CURSO-MANTOVANI

Resident a Viznar (Granada), especialista en Teatre en l’Educació, president de “Proexdra” Associació de Professors per l’Expressió Dramàtica a Espanya, autor dels llibres “Didàctica de la Dramatització”, “El Teatre un joc més” i “Jocs per a un taller de teatre” aquest últim en coautoria amb Rosa Inés Morales, coordinador pedagògic del pla d’activitats de formació que amb caràcter anual organitza la citada Associació Proexdra ,entre les quals s’inclouen les “Jornades d’Educació Física i Artística” i l'”Escola d’Estiu d’Expressió i Desenvolupament Personal” en l’alberg de Viznar (Granada)
Ha participat en congressos i esdeveniments internacionals a Colòmbia, Mèxic, França i Portugal, havent dictat cursos en Centres de Professors i Universitats de diferents comunitats espanyoles.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Ritme, el batec de la dansa amb Gerard Pouget

Dissabte 9 d’abril de 10 a 12h
Durada: 2h
Preu: 20€
Dirigit a: joves i adults amb o sense experiència en música i dansa

Amb el taller “Ritme, el batec de la dansa” es pretén fusionar dos mons íntimament relacionats: la dansa i la percussió. El taller consta de dues parts: la primera, amb l’aprenentatge de la tècnica i patrons de diversos instruments de percussió (pandereta, rigo-rago, timbal i culleres), i la segona, amb una aplicació pràctica conjunta d’aquests patrons per tal de poder ser interpretats i inclosos en una coreografia de dansa tradicional.

GERARD POUGET

gerardpouget

Mogut pel seu interès en la cultura popular en general, Gerard Pouget s’inicia en el món de la percussió tradicional l’any 1997. Més tard, segueix els estudis l’Aula de Sons, Escola de Música Tradicional de Reus, on rep classes d’Òscar Prats “Titus”, Quique Colmenar i Albert Carbonell i, el 2006, a l’Aula d’Instruments Tradicionals de l’Escola Municipal de Música de Tarragona, on estudia timbal i percussions de mà amb Pere Olivé. A part, assisteix a diversos monogràfics, tant de percussió clàssica com de percussions de mà, amb Feliu Ribera i Víctor Pedrol, i s’interessa per la percussió oriental en tallers de diversa durada, impartits per Mauricio Molina, David Mayoral, Andrea Piccioni i Yshai Afterman.
Ha estat professor de l’Aula de Sons (Escola de Música Tradicional) de Reus, de la XEMT (Xarxa d’Espais de Música Tradicional a l’Urgell i la Segarra) en les seus de Bellpuig i Tàrrega, i d’EspaiTrad, de Valls. Durant la seva trajectòria ha impartit nombrosos cursos de percussió, tant d’iniciació com de perfeccionament i de temàtica general i d’específica, com per exemple el tractament de la percussió en l’acompanyament de bèsties de foc i balls de diables, entre altres.
Actualment combina la tasca pedagògica de percussió tradicional i les actuacions amb diversos grups de música tradicional acompanyant gegants, balls, danses, esbarts, etc.

< FORMULARI D’INSCRIPCIÓ >
< TORNA AL MENÚ >


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.