🏠 / Blog / La Tramolla i l’Esbart Dansaire de Mollet presenten “Tast d’Art”, el seu primer cicle d’intensius d’arts escèniques

La Tramolla i l’Esbart Dansaire de Mollet presenten “Tast d’Art”, el seu primer cicle d’intensius d’arts escèniques

mollet-tast-d-art-tramolla-esbart-dansaire

El passat dimarts es va celebrar a la Sala Clandestina de La Tramolla la presentació del primer cicle d’intensius d’arts escèniques que, sota el nom de “Tast d’Art” organitzem conjuntament La Tramolla i l’Esbart Dansaire.

La intenció és programar cada trimestre un seguit d’intensius de diferents disciplines artístiques (dansa, teatre, cant, música…) pensades per als nostres integrants i alumnes i les seves necessitats, però obertes al conjunt de la ciutadania. Uns intensius on portarem a formadors i formadores de primer nivell i oferirem l’oportunitat d’entrar en contacte (de tastar) tècniques i disciplines que no es troben normalment en l’oferta educativa del nostre entorn.

En aquest primer cicle, que ocuparà els dissabtes d’octubre i novembre, presentem quatre propostes, de la mà de quatre dones, dues de Mollet i dues de fora, que integren teatre, música, cos, dansa i cant: Iniciació al Cabaret amb Ester López, Ukelele (iniciació i nivell 2) amb Sonia Jiménez, Improvisació guiada amb Vero Hernández Royo i Tècniques d’Interpretació al Teatre Musical amb Cinta Moreno i Guillem Cirera al piano.

L’acte va comptar amb una proposta gastronòmica a càrrec del restaurant Pi i Tapes i el Forn i Pastisseria Prat de Mollet, que ens van oferir uns vol-au-vent de full amb crema cremada, préssec i raïm, combinats amb un cava “Camí dels Xops” de 2020, i va acabar amb l’actuació de Sonia Jiménez a l’ukelele, acompanyada per la seva filla Joana, que ens van interpretar el tema “Let it be” dels Beatles.

 

 

 

PROGRAMA DEL PRIMER CICLE D’INTENSIUS D’ARTS ESCÈNIQUES “TAST D’ART”

També podeu consultar-lo en PDF aquí.

 

  • Iniciació al Cabaret amb Ester López

dissabte 9 d’octubre, de 10 a 13h
Durada: 3h
Preu: 20€

 

IMG-20210928-WA0012

 

El Cabaret transforma. Empodera. Allibera. Ofereix un camí de creació en què treballem el concepte de gènere, la desinhibició, la sensualitat, la transgressió…
Des de diverses tècniques de treball corporal, trobarem la disponibilitat i la presència per jugar a l’escenari.
Abordarem el treball amb objectes com barrets, cadira, boes o bastó, i crearem peces coreografiades des de la improvisació.
Un espai de creació i diversió, per a totes les edats i tots els públics, amb o sense experiència en Arts Escèniques.

 

Ester López

???????????????????????????????Sóc actriu i ballarina, i professora de Teatre, Cabaret i Dansa-Teatre, amb més de 15 anys de trajectòria. Directora Artística de la Cia Cabaret de Nadie.

Em vaig formar en Art Dramàtic a La Casona, amb Fernando Griffell. I he estat formant-me de manera continuada en Arts Escèniques: Cabaret, amb Mary Chambeau; Dansa Lliure i Creativa, amb Núria Banal; Mètode Laban, amb Maria João Sobrinho; Dansa Butoh, amb Ariel Procajlo; Entrenament escènic, amb Isabel Úbeda (Odin Teatret); Keep Moving, amb Mercedes Boronat…

En els darrers 10 anys m’he especialitzat en la formació i creació al voltant del Cabaret, reinterpretant el gènere, transformant-lo, segons la meva pròpia visió. Fent un Cabaret inclusiu, que fuig dels estereotips. Fruit d’aquesta recerca sorgeix la companyia Cabaret de Nadie amb la qual hem estrenat 6 espectacles.

 

 

 


 

 

  • Ukelele amb Sonia Jiménez

Iniciació: dissabtes 16 i 23 d’octubre, de 10 a 12:30h
Durada: 5h
Preu: 45€

Nivell 2: dissabtes 6 i 13 de novembre, de 10 a 12h
Durada: 4h
Preu: 30€

IMG-20210928-WA0013

El curs d’iniciació va dirigit a qualsevol persona amb ganes d’aprendre les nocions bàsiques per tocar l’ukelele.

No és necessari tenir nocions de música. Aquest instrument permet amb poques sessions tocar i cantar alhora un munt de cançons.

CONTINGUTS DEL CURS
  • Presentació de l’instrument, característiques i funcionament.
  • Afinació.
  • Nomenclatura anglesa
  • Tècnica bàsica amb l’ukelele.
  • Trets generals del funcionament d’un acord.
  • Primers acords amb l’ukelele.
  • Repertori.
  • Ritmes per acompanyar cançons.
  • Funcionament de tabulatures senzilles
  • Melodies senzilles.

 

El curs de nivell 2 va dirigit a persones que han fet el nivell 1 i/o que ja saben els 4 acords bàsics amb l’ukelele i volen continuar aprenent més acords, altres ritmes i ampliar el seu repertori amb l’ukelele.

CONTINGUTS DEL CURS
  • Nous acords.
  • Nous ritmes per acompanyar Cançons.
  • Repertori de cançons.
  • L’escala pentatònica i el Blues.
  • FingerPickings.

 

Sonia Jiménez

2 i 3 - ukelele - foto 2 - sonia jimenezMestra de música d’educació infantil i primària desde el 2006. 

Sóc una enamorada de la percussió corporal i de l’ukelele.

M’encanta tocar el piano, cantar i en general compartir la música en grup i aprendre de tot i de tothom. En constant formació al voltant de l’educació i de la música. 

IG:@ambmoltderitme

 

 

 

 

 

 

 


 

 

  • Improvisació guiada amb Vero Hernandez Royo

dissabte 20 de novembre, de 10 a 13h
Durada: 3h
Preu: 30€

IMG-20210929-WA0006

 

En aquesta formació, dissenyada en format de taller de 3 hores, es pretén dotar als participants d’eines per a la investigació i desenvolupament del moviment propi, tant durant la classe com fora, a través de la improvisació guiada. S’aprofundirà en la tornada a l’essència del moviment més enllà dels llenguatges apresos, i s’introduiran tècniques de floorwork, dansa urbana i contemporània entre d’altres.

 

Vero Hernández Royo

4 - Improvisació Guiada - Foto 2 - VeroVerònica Hernández Royo és ballarina i coreògrafa.
Directora de la Companyia de dansa La Dama, finalistes al Certamen Burgos Nueva York de 2020 amb les seves peces PIETÀ en la categoria Bailando con Pierdas i NEUQUÉN QUIMEY en la categoria de Dansa Urbana, representants d’Espanya en el festival de cine dansa Pool Tanz Film Festival de Berlín 2020, finalistes en els #4 Sovanoba Dance Awards de París amb la peça NO.
La seva peça de gran format Bestiari ha estat programada a l’edició del Hop Tardor 2020 i han estat premiades per Choreoscope en la seva col·laboració amb Dansa Metropolitana a la plataforma Filmin.
Graduada en Estudis Literaris, masteritzada en el Màster de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada, actualment viu a Catalunya després de passar uns anys a París, on ha desenvolupat el seu projecte teòric coreogràfic.
Doctoranda en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada, està preparant una tesi a distància al departament de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada de la Universitat de Barcelona, on estudia les relacions del cos, el moviment, la dansa i la teoria de la literatura.

 

 


 

 

 

  • Tècniques d’interpretació al Teatre Musical amb Cinta Moreno i Guillem Cirera

dissabte 27 i diumenge 28 de novembre, de 10 a 14h
Durada: 8h
Preu: 80€

 

IMG-20210928-WA0014

En aquest taller coneixerem les eines actorals per a interpretar repertori clàssic de musicals de la ma de la cantant i actriu Cinta Moreno, i el pianista Guillem Cirera. A partir d’una selecció de temes proposada, cada alumne haurà d’escollir una cançó del repertori clàssic del teatre musical per treballar-la des de la vessant tècnica i interpretativa, i sempre amb música en directe. En funció del nombre d’alumnes inscrits es treballarà també una peça grupal.

 

Cinta Moreno

5 - Tècniques Interpretació Musicals - foto 2 - CINTA.jpegVa estudiar interpretació a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona. Va cursar estudis complementaris de tècnica vocal i estil amb Mònica Miralles i de tècniques d’interpretació i dansa al Taller d’Arts Escèniques de Granollers.Ha actuat en nombrosos espectacles professionals, com ara Pegados. Un musical diferente (Dir A. Serrat i E. Cambray. El Terrat), Barbes de Balena (Anna M. Ricart, Dir. Mònica Bofill, El Maldà); Esperança Dinamita (Josep M. Miró, Le Croupier); Vagas y Maleantas (Raquel Loscos, Teatre Tantarantana), El paseo de Federico (Joan Fullana i Xavi Martínez, Teatre Principal de Palma); Cavalls salvatges no m’arrencarien d’ací (Víctor Sánchez, Versus Teatre); Dues dones que canten (Joan Fullana, Teatre Lliure); República Bananera (Joan Yago, Dir.Israel Solà, Versus Teatre); Groucho me enseñó su camiseta (Damià Barbany, Festival Temporada Alta); Está linda la mar (Denise Duncan, Nau Ivanow), entre d’altres. 

És fundadora i membre de la Cia. de teatre i música La Copla de Wisconsin amb la que ha protagonitzat els espectacles There was a Fiesta! (at Carnegie Hall) i El mal del jazz: quan Barcelona era hot.

Ha treballat en diverses ocasions com a ajudant de direcció i ha dirigit l’espectacle musical The Century’s (un viatge intergalàctic al planeta del Jazz) de Salvador S.Sánchez.

 

 

Guillem Cirera

5 - Tècniques Interpretació Musicals - foto 3 - pianistaEm dic Guillem i tinc 22 anys. Des de ben petit que m’ha agradat sempre tant la música com el piano, i actualment, tot i estar cursant la carrera d’Estadística, no deixo d’anar a més i a més amb tot el tema musical.

Ja fa temps que faig de pianista en dues corals diferents i els preparo certs arranjaments, i no tan sols això, sinó que afortunadament, ja fa més d’un any i mig que treballo en diversos musicals, tant en un teatre de Barcelona com al Poble Espanyol. Encantat de coneixe-us i ja veureu que no sóc pas tant seriós i fred com a la foto però és que és la que tenia i en la que quedo menys pitjor .

Entrada similar